دیوید لینچ که از ۱۱ ماه می به صورت مداوم از قرنطینه خانگی ویدیوهایی در رابطه آبوهوا منتشر نموده است , اکنون در گزارش ویدیویی ۳ ژوئن خویش در محل اثبات فیلمبرداریاش , پلاکارد دستنوشتهای را پشت سرش قرار داده که نشان دهنده حمایت او از تکان «زندگی سیاهان اصلی است» است . درین دستنوشته عبارت دیگری هم به چشم می خورد : «صلح . عدالت . فارغ از ترس»
در حالی که گزارش حالت آبوهوایی لینچ معمولاً حدود ۴۰ ثانیه است , این ویدئو ۹۰ ثانیه است و با خروج لینچ از کادر و تمرکز بر پیام به اتمام میرسد .
دیوید لینچ به غیر از گزارش آبوهوا , یک گروه ویدیوی کوتاه دیگر هم با تیتر «دیوید لینچ روز جاری چه فعالیت میکند؟» در روزهای قرنطینه منتشر نموده است .
در حالی که لینچ چندان تحت عنوان فیلمسازی اصلی به مسایل نژادی شناخته نمیشود , ولی او در مقالهای که «والچر» سال ۲۰۱۷ منتشر کرد این دعوا را مطرح کرد که لینچ در آثارش «سفیدپوست بودن را سرچشمه تمامی شرارت» می داند . این مقاله پاسخی بود به مقاله دیوید فاستر والاس در سال ۱۹۹۷ که مطرح کرده بود «چرا کلیه فیلمهای لینچ اینقدر سپید است؟»
لینچ یک کدام از سینماگرانی است که در شبکههای اجتماعی نیز حمایت خویش از حرکت «زندگی سیاهان با اهمیت است» نشان داده است .
