دسته‌بندی نشده

کشتارگاه اوضاع مو جود در جامعه را منعکس می نماید

عباس امینی کارگردان فیلم سینمایی «کشتارگاه» که نمایش آنلاین آن از روز چهارشنبه ۷ خردادماه در سامانه‌های فیلیمو و نماوا آغاز شده‌است , در رابطه روند وصال به تصمیم عرضه اینترنتی این فیلم اکران‌نشده اذعان کرد : طی توافقی که با سرمایه‌گذار این اثر داشتیم , تصمیم گرفتیم «کشتارگاه» را به‌صورت آنلاین به نمایش بگذاریم . به‌خصوص که با دقت به حالت اتفاق افتاده تامل نمیکنم سال جاری سینماها رونقی داشته باشد . از سمت دیگر حجم فیلم‌های انباشته‌شده دوچندان است و می بایست در نوبت نمایش قرار بگیرند که ماجراهای پیچیده‌تری را رقم می زند .

امینی خاطر نشان کرد : در سال‌های پیشین که حالت نرمالی داشتیم گشوده نیز بحران‌ها و اتفاقات تعجب آور و غریبی را در حوزه نمایش همگانی داشتیم و درحال حاضر این موقعیت بسیار طاقت فرسا شده‌است . اینجانب نیز شانسی برای خودم نمی‌دیدم که بتوانم درین موقعیت فیلمم را به نمایش همگانی برسانم .

با اهمیت دیدن شدن «کشتارگاه» است

او بابیان این‌که برای اینجانب حساس این است که «کشتارگاه» چشم شود , بیان کرد : قشر دارای اهمیت که به سینما می‌رفتند و آن را محافظت می‌کردند قشر میانگین بودند البته سال جاری همین قشر به حیث اقتصادی , احوال نیکی ندارند تا بتوانند به صورت خانوادگی به سینما بروند , از این لحاظ ما این ریسک را پذیرش کردیم تا «کشتارگاه» را به‌صورت آنلاین به نمایش بگذاریم . می دانیم که خطراتی نیز دارااست و ممکن است فیلم قاچاق شود البته بایستی این فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و مردمان بدانند فیلم‌ها را از مجرای رسمی بازدید نمایند تا سرمایه اشخاص از در بین نرود . در شرایطی‌که این معنی در جامعه جا بیفتد که تماشای غیر قانونی مصداق دزدی است , این شرایط بهبود پیدا می نماید .

امینی اذعان کرد : ضابطه کپی‌رایت در کشور ایران فراوان ضعیف است و ما این حق را در رابطه اثر ها جهانی نیز رعایت نمی‌کنیم . این ضابطه نیز در جمهوری اسلامی ایران موجود هست اما دور از شوخی گرفته نمی شود با این حال می دانم که سایت‌های خلافکار در اکنون شناسایی میباشند . اختلال ما بیشتر سایت‌های اهل ایران است که در آن سوی مرز عمل دارا‌هستند . ما نیز نگران این رخداد هستیم اما تجربه اثبات کرده که آنهایی که به سینما علاقه‌مندند از مجاری کلیدی به تماشای فیلم می‌نشینند . تفکر نمی کنم آن مدل از کسانی که به صورت قاچاق فیلم‌ها را در اختیار می گیرند , اهل تمدن باشند . برایشان تفاوت ندارد که چه فیلمی را بازدید می نمایند .

این کارگردان مطرح کرد : ما هر هفته یک معضل داریم البته امیدوارم در‌این تعدادی وقت اتفاقات تعجب آور و غریبی فیس ندهد تا بتوانیم یک نمایش تندرست در سینماآنلاین داشته باشیم .

تلویزیون به شرط نفع اقتصادی از نمایش آنلاین حمایت می‌کند!

او توضیح اعطا کرد : ما کارایی می کنیم که تبلیغات تلویزیونی نیز داشته باشیم اما تلویزیون کم خطوط قرمز‌رنگ ندارد . از همین رو عملاً تا این لحظه غالب نشدیم با آن ها به فیض برسیم . ما متوجه این درگیری‌ها نمی‌شویم , ولی می دانم که تلویزیون اگر حاضر به پخش تیزرهای تبلیغاتی میشود که فیلم‌ها روی پلتفورم آنان نیز به نمایش دربیاید . بیان کننده تمامی در درحال حاضر ساخت سد برای یکدیگر می باشند و حادثه فرهنگی چهره نمی‌دهد . به حیث می رسد عوارض اقتصادی ارجح است و درصورتی که این موضوعات برایشان نفع اقتصادی داشته باشد به فیلم‌ها امداد می‌نمایند در غیر این صورت مبادرت به به‌این فرمان نمی کنند چه بسا اینجانب متوجه شده‌ام بعضا که دوست ندارند نمایش آنلاین رونق پیدا نماید چند ربات‌ها در تلگرام و سایت‌ها پباده سازی کردند که به‌این این‌شیوه نمایش ضربه می زند .

امینی در پایان بابیان این‌که بها بلیت این فیلم ۱۵ هزار تومان در قبال هشت ساعت زمان تماشاست , اظهار‌کرد : زمینه «کشتارگاه» به‌روزترین موضوعی است که تماشاگر میتواند ببیند و احساس نماید این اتفاقات در درحال حاضر فیس دادن در جامعه است ; دردی است که همگی ما با این بازار دلار درگیرش هستیم . «کشتارگاه» عملکرد کرده لایه‌های مخفی این قصه را در ابلاغ و حواس‌ها را به موضوعی مختص معطوف نماید .

Click to comment

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پر طرفدارها

To Top